גנון ברוש

| עדכון אחרון:  18/09/2016 23:28
גנון ברוש

בגנון ברוש גילאי שנתיים שלוש
בגנון 19 ילדים
הצוות מונה - מובילה + 3 מטפלות:
נדיה - גננת, מורן, ליאורה, אורני

בגנון אנו מייחסות חשיבות רבה לעצמאות, בגיל זה הילד מדבר, מתקשר, פעיל, הולך ורץ וככל שהוא מתפתח מוטורית הוא נעשה יותר עצמאי .
הילד מגיע לכל מקום ורוצה לגעת בכל, וזאת כיוון שהוא סקרן ורוצה להרגיש את החופש שלו לחקור את הסביבה .
מבחינת הילדים לרצות בעצמאות זה אומר להחליט וגם לעשות לבד וזה בא לידי ביטוי לעיתים בהתנגדויות, במרדנות וברמת תוקפנות גבוהה . 
לדוגמא : "אני לא רוצה", "אני לבד", "לא", כאשר, באמירת ה"לא" הנחרץ שלו הוא מודיע לאחרים שיש לו דיעות, חשיבה ורגשות משלו ושיש להתחשב בהן. אלו ביטויים של עצמאות, של כוחות ושל גיבוש תחושת זהות האופיינים לגיל ובאים לידי ביטוי במיוחד בתהליך למידת הרגלי ניקיון (עשיית צרכים בסיר) .
הילד רוצה לעשות דברים שהמבוגר עושה ורוצה לבדוק כמה כוח יש לו על הסביבה . 
חשוב להכיר בתוקפנות כשלב התפתחותי תקין ונחוץ, שקיומו מעיד על כך שהילד מתפתח נכון : בודק אפשרויות וללא מילים מזמין אותנו המבוגרים לשים לו גבולות בטחון .
היכולות המתפתחות בהדרגה אצל הילד מחזקות אחת את השנייה :
כושר מוטורי - מחזק צורך בעצמאות
עצמאות - מחזקת בטחון
בטחון - מחזק יכולות להתמודד עם קושי ותסכולים .
מעורבות תומכת ומתווכת של המבוגר מאפשרת לילד להתמצא ולהבין סיטואציות, להפעיל חשיבה ולהמציא פתרונות לבעיות .
אנו בגנון נותנות לילד אפשרות להתנסות באופן עצמאי : החל מרחיצת ידיים ואכילה באופן עצמאי, בחירת הבגד שברצונו ללבוש (מהתא), בתהליך רכישת הרגלי ניקיון והזדמנות לנסות להתלבש לבד .
אנחנו מלמדות אותו לשתף פעולה ולקחת אחריות על עשיית צרכיו (בסיר או בבית שימוש) .
ההחלטה על תחילת לימוד הרגלי הניקיון אינה נקבעת על פי גילו של הילד אלא על פי בשלותו .
על מנת שהילד ישתף איתנו פעולה עליו להגיע לרמת בשלות גופנית ורגשית מתאימה, ע"י התבוננות בילד אנו לומדות על מצבו, ובחשיבה משותפת עם ההורים, אנו מגיעות להחלטה על תחילת תהליך למוד הרגלי הניקיון .
זהו תהליך ארוך בו הילד לומד להכיר את גופו, ואת הנדרש ממנו, אח"כ מפתח שליטה בסוגרים ורק לאחר מכן עצמאות בפעולה הזאת .
לכל ילד קצב אישי ואנו בצוות נדרשות לאורך רוח, סבלנות והרבה עידוד וקבלת אי ההצלחות כחלק הכרחי בתהליך הלמידה .
זהו סגנון העבודה שאימצנו לעצמנו והוא משרת אותנו בבואנו ללמד את הילד הרגלי ניקיון בפרט והרגלי חיים בכלל .

לשיתוף הפעולה עם ההורים וליכולת שלנו לראות את הילד דרך העיניים של ההורים, יש תפקיד מרכזי בהצלחת הילד לרכוש הרגלי עצמאות .
זוהי משימתנו החינוכית התפתחותית  בשנת החיים השלישית .

 

 סדר יום:
8:30 - ארוחת בוקר
9:00 - מפגש בוקר
9:30 - טיול
10:15 - חצר
11:15 - משק בית + סדנה
12:00 - מפגש צהריים
12:40 - התארגנות מנוחה
13:15 - מנוחת צהריים
14:45 - הקמה

 

נדיה - 050-7399003

 

קיבוץ דברת, קיבוץ דברת ד.נ יזרעאל 19325
טל: 04-6599547, פקס: 04-6492437, דוא"ל: tova-dav1@davrat.org.il
חשבון החשמל האישי שלי | מ.מ. עמק יזרעאל | מנהל אתר | קישורים | לוח דרושים | צרו קשר
כל הזכויות שמורות לקיבוץ דברת
הוקם ע"י MeyData